New York - Dag 27 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu New York - Dag 27 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

New York - Dag 27

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

07 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Vandaag een 5 uur durende wandeltocht gemaakt door New York. Ondanks de vele regen en natte sneeuw de hele tocht volgehouden, al had ik al vele keren willen opgeven om naar die warme douche te kunnen in de hostel. Had me aan het begin van de dag een paraplu gekocht om de dag meer door te kunnen, maar de wind had deze al na 10 minuten vernield. De rest van de dag dus zonder paraplu moeten lopen. Maar het feit dat ik doorweekt en koud was heeft me niet tegengehouden om mijn tocht af te maken. Moest ook wel anders zou ik vertraging oplopen.

Mijn tocht bestond uit het bezoeken van verschillende gebouwen en een straat. Aan bod kwamen Rockefeller center, Times Square, St. Patrick's Cathedral, Chrysler building, Grand Central Terminal, New York Library en the empire state building. Bij deze laatste wou ik ook na boven, maar ze raadden me dat af vanwege het zeer slechte zicht.

De Chrysler building vond ik niet zo bijzonder en bij de Kathedraal vond ik het jammer dat het helemaal in de steigers stond. Leek me een mooi gebouw van buiten, maar echt duidelijk was het niet te zien. Van binnen was het zoiezo wel een mooi gebouw. Grand Central Terminal is ook zeker een attractie die ik kan aanbevelen, mocht je een keer in New York zijn. Het is nog in een zeer oude stijl en zeer mooi. Het is ook een gigantisch Station. De New York Library is ook een heel mooi gebouw om te zien, een beetje dezelfde stijl. Wat ik altijd jammer vind is dat als ze ergens geld in zien, ze het toeristich gaan maken, terwijl dit gewoon een bibliotheek blijft. Het mag misschien de grootste zijn en al een zeer oude (rond 1900) maar het blijft een bibliotheek.

Na mijn tocht kon ik (eindelijk) weer terug. Ik was helemaal doorweekt en zag al uit naar de douche. De voorspelde storm kwam steeds meer tot uiting en ik voelde me niet echt meer op mijn gemakt buiten. Ze hadden mensen afgeraden om 's avonds naar buiten te gaan voor de veiligheid. Sneeuw en regen samen gaat nooit goed en dat was ook te zien. Het bleef nu liggen en het werd al helemaal glad. Ook was het al meer gaan waaien, dus ik was blij dat ik weer terug kon. In het hostel een heerlijke warme (en lange) douche genomen. Daarna mezelf een salade naar binnen geworpen en mezelf in de chillstand gezet. Zometeen slapen en morgen vroeg opstaan voor een Niagara Falls tour met overnachting.


  • 09 November 2012 - 06:12

    Hoi Meid:

    Imposante gebouwen op je fotos hoor, alleen minder dat het zo slecht weer is daar.
    Op safe spelen hoor, zoals ik je berichtte.
    Als het niet helemaal vertrouwd is, maar ergens anders heen gaan.
    Ben benieuwd naar je fotos van de Niagara straks.
    Heel veel plezier.

    xxx papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 18181

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: