New York - Dag 26 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu New York - Dag 26 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

New York - Dag 26

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

06 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend om 5 uur aangekomen op het vliegveld van New York. Zou eigenlijk gisteren al om 23.00 uur zijn, maar heb mijn vlucht gemist door dat verrotte tijdsverschil. Natuurlijk was het veel te vroeg om op zoek te gaan naar een hostel dus wat doe je dan? Zat tot die tijd met mijn bagage opgescheept en moest iets bedenken waarbij ik het minste last had van mijn bagage.

Ben eerst naar de South Ferry gereist om een vaartocht te maken langs de Statue of Liberty. Deze tocht was helemaal gratis, dus ik kon mooi op en neer reizen.

Daarna toch maar richting de buurt gegaan waar ik mijn hostel wou vinden. Tegen een uur of 11 kwam ik aan bij de eerste hostel die ik in gedachten had en het was gelijk raak. Ik kon daar terecht en mocht mijn bagage alvast achter laten. Inchecken mocht ik wel pas om 15.00.

Tot die tijd zou ik naar het begin lopen van central park, om vandaar weer terug te lopen door het park naar het hotel. Dat naar het begin lopen heb ik ook gedaan, maar dat terug lopen zag ik niet zo zitten. Heb me daar een fiets gehuurd en heb 2 uur door Central Park gefietst. Het was zeer leuk om het park te verkennen. Heb ook nog verschillende keren eekhoorntjes gespot. Toen ik klaar was met fietsen ben ik weer richting het hostel gegaan en kon ik zo'n beetje gelijk inchecken. Alles mooi ingepland dus.

Ik moet trouwens zeggen dat het openbaar vervoer me vandaag goed afging. Toen ik het op het internet opzocht zag ik over wijzigingen bij staan, maar dat viel reuze mee. Bijna alles heeft zich weer goed opgepakt. Je moet alleen niet rekenen op de roltrap of de lift bij de stations, wat bij mij natuurlijk weer uitliep op veel gesjouw met mijn koffer. Heb ook nog niet veel schade gezien, maar daarvoor heb ik waarschijnlijk nog niet genoeg downtown gezeten.

Ook de verkiezingen vandaag hebben wat last gehad van de gevolgen van Sandy. Dit vanwege de stroomvoorziening. Hoe en wat weet ik niet precies, maar sommigen hebben gewoon 4 uur moeten wachten tot ze konden stemmen. Ben op het moment de live verslagen aan het kijken en krijg toch wel een sterk gevoel dat Obama de verkiezingen gaat winnen. Maar beter ook, want die Romney zou volgens mij de VS alleen maar om zeep helpen.



  • 07 November 2012 - 12:41

    Papa:

    Hee meid

    Dus ging niet helemaal zoals je had verwacht vandaag?
    mooi dat het er vrij rustig is momenteel en nog even een stuk gefietst door het Central Park, je zal wel weer een hoop gezien hebben denk ik.
    We zullen zien wat de uitslag wordt van de verkiezingen en tot die tijd zou ik zeggen: Yes we can.
    Enjoy xxx

  • 08 November 2012 - 08:29

    Ellen:

    Hey meis, Fijn dat je reis na enige vertraging toch nog goed verlopen is, ook wel eens lekker dat alles soepel verloopt.
    Ik hoode vanmorgen verontrustende berichten op de radio dat het gebied weer op nieuw geteisterd wordt door een hevige storm! Ik hoop en bid dat dit met een sisser afloopt en dat je er niet te veel last vanzal ondervinden.
    Meissie, Take care !!!!!!X

  • 08 November 2012 - 18:11

    Desiree:

    @ellen: het zou allemaal wel loslopen denk ik en ben nu onderweg naar de niagara falls en het zonnetje schijnt hier. hoe het bij aankomst is weet ik niet. door sandy is vooral downtown manhattan getroffen en dat zou bij deze storm weer hetzelfde zijn. Ik zit uptown.

  • 08 November 2012 - 18:55

    Classien Braam:

    Hoi, dat is nog een hele reis zeker naar de Niagara falls. Ga je de boottocht maken?
    Ik ben benieuwd. Er woon t nog familie in die buurt.
    Hebben wij toen niet gedaan nu een beetje spijt zo gaat dat.
    groetjes Oma

  • 08 November 2012 - 18:55

    Classien Braam:

    Hoi, dat is nog een hele reis zeker naar de Niagara falls. Ga je de boottocht maken?
    Ik ben benieuwd. Er woon t nog familie in die buurt.
    Hebben wij toen niet gedaan nu een beetje spijt zo gaat dat.
    groetjes Oma

  • 08 November 2012 - 18:55

    Classien Braam:

    Hoi, dat is nog een hele reis zeker naar de Niagara falls. Ga je de boottocht maken?
    Ik ben benieuwd. Er woon t nog familie in die buurt.
    Hebben wij toen niet gedaan nu een beetje spijt zo gaat dat.
    groetjes Oma

  • 08 November 2012 - 18:55

    Classien Braam:

    Hoi, dat is nog een hele reis zeker naar de Niagara falls. Ga je de boottocht maken?
    Ik ben benieuwd. Er woon t nog familie in die buurt.
    Hebben wij toen niet gedaan nu een beetje spijt zo gaat dat.
    groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 18185

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: