Tijuana - Dag 23 - Reisverslag uit Tijuana, Mexico van desiree braam - WaarBenJij.nu Tijuana - Dag 23 - Reisverslag uit Tijuana, Mexico van desiree braam - WaarBenJij.nu

Tijuana - Dag 23

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

03 November 2012 | Mexico, Tijuana

Om het leven van de VS te ontsnappen ben ik vandaag met 2 hostelgenootjes naar Tijuana gevlucht. Ik was best wel zenuwachtig wat ik aan de grens zou aantreffen en of ik nog wel toegelaten zou werden in de VS (aangezien ik mijn esta formulier vergeten was) Gelukkig viel het allemaal mee. Mexico kwamen we zeer makkelijk in, geen enkele moeite. Ook de terugweg was makkelijk, maar dat kwam omdat we pas 10 uur 's avonds weer terug gingen. Hadden we eerder gegaan dan hadden we 1 a 2 uur in de rij moeten staan voordat we de grens een keer over konden.

Ondanks dat ik in het begin van de dag al die kant op wou, werd het pas eind van de middag. Achteraf gezien ook helemaal niet erg, aangezien het echte leven daar pas eind van de middag op gang komt. Tijuana is vooral leuk om lekker een drankje te pakken op een terrasje met wat Mexicaanse muziek op de achtergrond. Verschillende muzikanten komen gewoon aan tafel hun liedjes spelen, zeer gezellig. Meer irritant is dat Mexicanen nogal opdringerig zijn in het verkopen van dingen. Hoe vaak we wel niet een verkoper aan onze tafel hebben gehad, terwijl we lekker ons drankje zaten te drinken. Wat me ook opviel is dat het veel kinderen zijn.

Het toerisme is in Tijuana de laatste jaren wel afgenomen. Mensen zijn blijkbaar bang geworden door de drugs die over de grens wordt gesmokkeld. Maar een barman zei daar ook al: "Zolang je niet op de verkeerde plaatsen komt is er niets aan de hand. Ergens anders heb je net zoveel kans om in de problemen te komen". Ik denk wel dat hij gelijk heeft. Zolang je gewoon in de toeristische gedeeltes blijft is er weinig aan de hand.

Ik heb een zeer gezellige dag gehad en Tijuana is zeer zeker de moeite waard om een keer heen te gaan als je toevallig in San Diego bent. Om er apart voor op vakantie te gaan zou ik dan weer niet doen. Buiten een dagtrip naar Tijuana heeft het verder weinig te bieden.

Waar we wel de hele tijd tegenop zagen was om weer terug te gaan. Toen we Mexico binnenkwamen zagen we de rij auto's en voetgangers die de VS binnen probeerden te komen en die lijn bleef maar doorgaan en bleef maar doorgaan. We hebben onze trip terug ook zo lang mogelijk uitgesteld. Toen we tegen een uur of 10 terug gingen was de rij helemaal verdwenen. Misschien dat we 4 of 5 mensen voor ons hadden, maar dat was ook alles.

Ondanks dat ik me vele zorgen had gemaakt om weer de VS binnen te komen, bleek het achteraf mee te vallen. Het enige wat er werd gevraagd was: "Did you take something with you"? No " Are you sure?" Yes " Okay"


  • 05 November 2012 - 05:31

    Papa:

    Allereerst welterusten zo, voor mij is het al weer een nieuwe morgen.
    Gezellig dat je al weer wat gezelschap hebt gevonden en al weer samen wat ondernomen hebt.
    Wel allemaal gemoedelijk zoals ik het verneem qua onderlinge contacten.
    Het beeld wat je schetst over Mexico denk ik dat dat helemaal klopt, die associatie heb ik ook heel sterk met drugs, hier hoor je vaak wat over in de documentaires op tv.
    Fijn dat je het weer naar de zin hebt gehad en gelukkig dat je niet lang hebt hoeven wachten bij de grens.
    Heel veel plezier.


    xxx papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Tijuana

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 18182

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: