Los Angeles- Dag 18 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu Los Angeles- Dag 18 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

Los Angeles- Dag 18

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

29 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag weer vanuit Las Vegas naar Los Angeles gevlogen. Bij aankomst gelijk doorgegaan naar het hotel om in te kunnen checken. We waren alleen te vroeg, wat betekende dat we extra zouden moeten betalen als we gelijk zouden inchecken. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan. Gelukkig konden we onze bagage alvast wel achterlaten, zodat Sergej en ik alvast de stad in konden.

Voor vandaag hadden we een downtown tour gepland langs verschillende historische gebouwen. Zo kwamen we langs city hall, the times building, concert hall, music center, hall of records en zijn we in een straatje geweest waar Los Angeles is begonnen. Hier hebben we ook het oudste huis van Los Angeles bezocht. Vooral dat laatste vond ik wel intressant om te zien. De rest is natuurlijk vooral te doen om de "fotomomentjes".

Onderweg ook nog wat andere mooie gebouwen gezien die niet op de route stonden. Dit waren o.a. de Law Library, Justice gebouw en ze hebben blijkbaar hier ook een criminal justice wall of fame. Hier stonden alle (belangrijke) rechtzaken op met alle informatie.

Daarna zijn we doorgelopen naar het Station, om weer te kijken hoe we terug naar het hotel konden komen. Aangezien wij er zelf niet uit konden komen dacht ik de buschauffeur maar te vragen waar we heen moesten. Daarna de informatie doorgegeven aan Sergej, maar die had het blijkbaar al voor zichzelf uitgevonden en wist het dus weer beter te weten met als resultaat dat hij de bus heeft gepakt en ik de metro. Uiteindelijk zijn we allebei in 1 keer terug weten te komen, maar was hij tot mij verbazing (jammer genoeg) eerder dan mij, al scheelde het niet veel.

'S avonds nog op zoek geweest naar een restaurantje om wat te eten, wat vrij moeilijk te vinden hier is. Uiteindelijk zijn we bij een chique bar aangekomen, waar je de prijzen ook niet meer als barprijzen kon beschouwen. Heb mezelf maar een mac cheese genomen (macaroni+kaas) en wat frietjes, het goedkoopste wat ik op de kaart kon vinden. Daarna weer naar het hotel.

• 01 November 2012 - 21:18

Mama:

Wel jammer, dat Sergej net iets eerder was, haha. Maar verder is het dagje LA wel bevallen volgens mij...
    xxx