Grand Canyon - Dag 17 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Dag 17 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Dag 17

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

28 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag moest ik om 5 uur op voor de Grand Canyon tour. Josanne is niet meegegaan, omdat ze er al met haar vader is geweest en Sergej vond het te duur. Natuurlijk kun je in nachten waar je de minste slaap kan pakken helemaal je slaap niet pakken. Ik ben dus mooi de hele nacht wakker geweest en heb een beetje liggen woelen in het bed. Voordeel ervan is wel dat je heel makkelijk je bed uit komt op de tijd dat je eruit moet. Daarbij heb ik mijn slaap wel een beetje kunnen pakken in de bus naar de Grand Canyon. Dit was in totaal iets van 5 uur heen en 5 uur terug.

Ik werd als eerste met een paar anderen van dit hotel opgepikt door de shuttle. Natuurlijk stond zoals gewoonlijk mijn naam weer niet op de lijst, maar dat heeft gelukkig geen problemen opgeleverd. Tegen een uur of 8 moesten we overstappen op een andere bus die ons naar de Grand Canyon zou brengen. Onderweg hebben we zowel op de heenweg als de terugweg twee tussenstops gehad. Op de heenweg stopten we eerst in Kingman, waar we de mogelijkheid hadden om naar de wc te gaan bij een of ander souvenirwinkeltje. Onze tweede stop was aan route 66 in het plaatsje Williams. Hier hebben we wat gegeten, waarna we weer door zijn gegaan naar de Grand Canyon.

Eenmaal bij de Grand Canyon aangekomen, stopten we eerst bij het matter point. Hier kregen we de mogelijkheid om een trail te doen van ongeveer driekwartier. In het park langs de wegen heb je gewoon bomen staan en is er weinig bijzonders aan het park. Pas als je de trail gaat doen kom je er pas achter hoe mooi het park eigenlijk is. Ik heb tijdens mijn trail bij drie uitzichtspunten kunnen stoppen, waaronder Yavapai Point, waar ik heel wat foto's ook heb kunnen maken. Ik deed vandaag de southrim tour, wat meer het lagere gedeelte van de grand canyon had moeten zijn, maar geloof me, je had daar echt niet naar beneden willen vallen.

Daarna gingen we door naar Bright Angel point. Daar kregen we een uur de tijd om een trail te lopen. Uitzicht kwam op hetzelfde neer, maar gelukkig is het iets weer je niet op uitgekeken raakt.

Op de terugweg maakten we een stop bij Valley en weer bij Kingman, waar we wat eten konden halen. Ook kwamen we op de terugweg langs de hooverdam. Dit is een grote dam die in de jaren 30 gebouwd is om de Colorado River in toom te houden. Jammer alleen dat het toen al donker was. Ik kon in principe genoeg zien, maar had hem liever op de heenweg gezien. Ondanks dat was het een geweldige dam om te zien. Hij is ook echt gewoon massaal.

Uiteindelijk was ik tegen half 10 's avonds weer thuis. Ik had eigenlijk in mijn hoofd om mijn laatste dagje met Josanne nog te vieren bij een concert van Tiesto. Morgen vlieg ik namelijk weer met Sergej richting Los Angeles en blijft Josanne hier achter. Komende week krijgt zij weer vrienden over de vloer die naar Vegas komen vliegen.
Maar helaas, Josanne was met 2 andere meiden richting downtown en is, nu ik dit aan het schrijven ben, nog niet weer terug.


  • 29 Oktober 2012 - 09:49

    Papa:

    Nou meid, wast een mooie fotos.
    Erg ruig terrein, maar zeker heel erg mooi.
    Super ook dat je een stuk route 66 meegemaakt hebt, ik zie het veel op tv, zeker een hoogtepunt in je leven.
    Geniet van je dag xx papa.
    Heb je ook fotos van jullie samen? Dat is mooi voor je herinneringen. Ik zie ze niet, dus wil ik je daar even op attenderen.

    jabadabadoo. :p

  • 29 Oktober 2012 - 16:47

    Mama :

    Mooie foto's! Gaat Sergej wel mee naar het volgende item? xxx mama

  • 29 Oktober 2012 - 16:47

    Mama :

    Mooie foto's! Gaat Sergej wel mee naar het volgende item? xxx mama

  • 30 Oktober 2012 - 00:29

    Desiree:

    @mama: Sergej gaat nog mee tot 6 november.

  • 30 Oktober 2012 - 00:30

    Desiree:

    @PAPA: Ik heb er alleen een met Josanne samen.

  • 30 Oktober 2012 - 17:33

    OOMPJE:

    Nou meid, hoe is het weertje daar, hebje er eenbeetje vanmee gekregen?? Benblijte ziendatje geniet,
    Untill nexttime :)

  • 01 November 2012 - 04:41

    Desiree:

    @oompje: Sinds ik uit Chicago ben heb ik eigenlijk geen slecht weer meer gehad. Het is hier geen 26 graden meer als in Vegas, maar nog steeds prima uit te houden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 18185

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: