Berlin: dag 2 - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van desiree braam - WaarBenJij.nu Berlin: dag 2 - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van desiree braam - WaarBenJij.nu

Berlin: dag 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg desiree

13 Juni 2008 | Duitsland, Berlin

vandaag moesten we er om 7 uur weer uit. we hebben heerlijk ontbeten in het hotel en zijn om 8 uur in de auto gestapt. we gingen naar een paardenkliniek aan de rand van Berlijn, waar we een hele rondleiding hebben gehad. Ook hebben we bij toeval gezien hoe een paard werd gecastreerd. Paul kon hier niet over en keek weg, terwijl Roelien en ik alleen maar met intresse naar de operatie zaten te kijken.

na de rondleiding zijn we weer in de auto gestapt en naar het olympisch stadion gegaan. hier zijn we in een 77 meter hoge toren naar binnen gegaan, waar we mooi uitzicht hadden over Berlijn.

Daarna zijn we naar het concentratiekamp Sachsenhausen gegaan. Hier waren we erg onder de indruk van wat zich daar afgespeeld heeft.

toen we daar weggingen zijn we weer even richting het hotel vertrokken, zodat iedereen zich even kon opfrissen. toen zijn we gaan eten in een hoge televisietoren, door de russen gebouwd. het gedeelte waar de tafels opstaan draait hierbij rond. zo hadden we aan de rand een zoutpotje neergezet omdat we wouden weten hoe lang het zou duren dat we weer terug waren op dezelfde plek :P. jammer genoeg verpeste een van de serveesters dit door het potje weer terug te zetten. hierbij vertelde ze dat een rondje maken een half uur tijd in beslag neemt. acheraf waren we best wel blij dat we niet gewacht hebben want dan hadden we de ondergrondse metro gemist, en hadden we een probleem gehad :P.

toen we terug kwamen in het hotel zijn we gelijk gaan slapen.