New York - Dag 30 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu New York - Dag 30 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

New York - Dag 30

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

10 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Ik heb vandaag een 10 km lange wandeltocht gemaakt door New York. Ben eerst met de metro naar begin Brooklyn gegaan, waar ik naar Brooklyn bridge park en empire fulton Ferry ben gegaan. Daarna ben ik over de Brooklyn Bridge terug gelopen naar Manhattan, waar ik South Street Seaport, 9/11 memorial/ground zero en city hall heb gezien. Tenminste dat was allemaal de bedoeling. Bij South Seaport heb ik weinig kunnen vinden, omdat het meeste nog in restauratie is vanwege Sandy, wat ook geldt voor de 9/11 museum en Visitor Center.

Dat is het nadeel als je down downtown Manhattan komt. Je merkt opeens de inpact die Sandy op New York heeft gehad. In up downtown en uptown Manhattan merk je er helemaal niets van, terwijl down downtown Manhattan voor de helft in de steigers staat.
Maar ondanks dat was wat ik heb gezien wel indrukwekkend. De Brooklyn Bridge is in het echt net zo mooi als op de foto's en de brooklyn bridge park en ferry fulton park geven je een prachtig uitzicht op de skyline van New York en de Brooklyn Bridge en Manhattan Bridge. Ook laten ze je even ontsnappen aan de hectiek om weer even helemaal tot jezelf te kunnen keren.

City Hall stond ook in de steigers,maar dit was om de veiligheid te verbeteren. Het 9/11 memorial & Ground Zero was zeer indrukwekkend. Op deze plaats hebben ze zowel voor 11 september als 1993 een memorial. Het is een vierkant met namen aan de zijkant en aan de binnenkant een waterval. Vond het jammer dat ik niet naar het museum kon. Ik hoop dat ik daar toch nog wel een keer in mijn leven kom.

In de avond heb ik nog even een kroegje gezocht, aangezien dit mijn laatste Zaterdag in de VS is. Over minder dan een week zit ik weer thuis. Kan niet geloven hoe snel de tijd is gegaan. Maar heb hier een supertijd gehad. Nog een paar daagjes (extra) genieten en dan is het allemaal weer voorbij.

  • 12 November 2012 - 14:15

    Papa:

    Hoi Hoi

    Mooie fotos hoor.
    Ja het schiet alweer op met de tijd he.
    Je hebt gelijk om er nog even extra van te genieten.

    xxx papa

  • 12 November 2012 - 20:16

    Mama:

    Je hebt in elk geval je kilometers gemaakt, en daardoor ben je aan niets gebonden. Ja, Sandy kwam ertussen en het zou mooi zijn, als je nog een keer die kant uit zou kunnen, maar ja. Heb je al wat uit Oostenrijk gehoord? Veel plezier de laatste dagen...
    xxx mama

  • 12 November 2012 - 22:53

    Classien Braam -schreuders:

    Het gaat ook wel heel snel, maar je hebt geweldige ervaringen die je nog heel lang doen nagenieten.
    Mooie dagen en goede vlucht Liefs Oma

  • 13 November 2012 - 15:39

    Ellen:

    Jeetje meis wat een indrukwekkende foto's van New York, het zal wel een rare gewaarwording zijn dat de helft van de gebouwen in de steigers staat!!
    Enjoy the rest of you're trip girl ;-))))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 18099

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: