Niagara Falls - Dag 29 - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Dag 29 - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

Niagara Falls - Dag 29

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

09 November 2012 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Mijn tweede dag van de Niagara Falls tour. Voordat we de Niagara Falls bij daglicht gingen zien zijn we eerst naar Old Fort Niagara geweest. Dit Fort is in 1679 gebouwd door de Fransen, in 1759 ingepikt door de Britten, in 1796 ingepikt door de Amerikanen, in 1813 weer door de Britten en uiteindelijk in 1815 weer door de Amerikanen. Ook heeft zich hier in 1812 de op een na grootste oorlog in de geschiedenis afgespeeld (revolutionaire oorlog was de grootste)

Daarna zijn we doorgegaan naar de Niagara Power plant. Hier wordt het water van de Niagara Falls gebruikt voor stroomvoorziening. Dit vond ik niet zo interessant. Ook hadden we niet echt tijd om ons er goed in te verdiepen dus er iets van opsteken heb ik niet echt gedaan.

Als laatste toch weer aangekomen bij Prospect Point Dit keer konden we de American Falls bij daglicht zien. Die watervallen zijn toch echt iets adembenemends. Je kan er uren naar kijken en wel duizenden foto's van maken en je bent nog steeds niet tevreden gesteld. Het was dan ook moeilijk om er weer afscheid van te moeten nemen. Gelukkig heb ik mijn vele foto's om me toch een beetje tevreden te stellen. Dit is zeker iets waar ik weer naar terug zou gaan en de volgende keer is dit uitje inclusief de Horseshoe falls.

Voor vertek hadden we de mogelijkheid om nog wat te eten en toen was het echt weer terug naar New York. Doordat we dit keer geen uitje onderweg hadden leek de reis een stuk langer te duren. Ik was blij toen we weer aangekomen waren in New York. Toen moest ik nog op zoek naar een Hostel. De Hostel waar ik dinsdag op woensdag nacht heb geslapen had eventueel nog een two dorm room over toen ik wegging. Ik had de gelegenheid om erover na te denken, maar de prijs lag me niet echt. Dus eerst maar even verder gezocht, maar ik had het al snel door, of de prijs lag abnormaal hoog of het hostel was volgeboekt. Dus ik ben maar weer terug gegaan naar mijn oude hostel in de hoop dat die two dorm room nog steeds vrij was. Gelukkig was hij nog vrij, dus ik had een plaats om te overnachten. Ik had het al helemaal zien aankomen dat ik de nacht door had moeten halen, maar het viel gelukkig mee.


  • 11 November 2012 - 11:34

    Papa:

    hoi meid,



    mooie fotos hoor, vast erg mooi om te zien in het echt.
    geniet ervan.

    xxx papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Niagara Falls

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 18147

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: