San Francisco - Dag 10 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu San Francisco - Dag 10 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

San Francisco - Dag 10

Blijf op de hoogte en volg desiree

21 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Note: Aangezien ik mijn foto's in een prive album had staan, konden jullie deze niet bekijken. Dit is nu verholpen. Alle foto's zijn nu openbaar, dus jullie kunnen alle albums bekijken. Dit kan gewoon via de link in de voorgaande reisverslagen. Good Luck!

San Francisco - Dag 10

Vandaag een druk dagje voor de boeg. Aangezien veel dingen qua openbaar vervoer niet op elkaar aansloten, hebben we veel met de benenwagen gedaan. Achteraf gezien iets pittiger dan verwacht (vanwege de heuvels) maar we hebben het weer overleefd. En ik heb gelijk mijn burger King menu er ook afgetraind :-)

Eerst zijn we naar de Lombard street geweest, wat de bochtigste straat ter wereld is. In ongeveer 100 meter heb je minimaal al 8 bochten zitten. Je kon merken dat het een toeristische attractie is. Iedereen die er een keer met de auto overheen wou rijden. Ook stond iedereen er met de fotocamera omheen.

Daarna zijn we doorgegaan naar de Washington Cathedral. In eerste instantie niet in onze planning, maar het gebouw viel me in de verte al op en ik moest er even een kijkje nemen.

Daarna zijn we doorgelopen naar de Cable Tram Museum. Iets wat je natuurlijk gedaan moet hebben, als je in San Francisco bent. Helaas heb ik niet de mogelijkheid gehad om zelf met de tram te gaan, maar dit was ook zeer intressant.

Daarna door naar de Grace Cathedral. Tja het is zondag, de beste dag om zulke dingen te bezoeken. Heb ik mijn plicht ook weer gedaan. Hier heeft o.a. Martin Luther King gepredikt. Een zeer mooie kathedraal om te zien.

Toen door naar Union Square. Het shopgedeelte van San Francisco. Zeer leuk om even geweest te zijn, maar te weinig tijd om me er in te verdiepen.

Toen kreeg onze benenwagen eindelijk rust. We konden met de bus door naar Cliff house, waar je een geweldig uitzicht hebt over de pacifische oceaan. Dit is echt een plek waar je tot rust zou kunnen komen. Het strand, de golven in combinatie met de rotsen in zee. Geweldig!

Toen begon het alweer donker te worden, maar wij waren nog niet klaar. We moesten eerst nog met de bus naar de Postcard Row huizen, om vervolgens met de benenwagen naar City Hall te gaan.
Daarna konden we eindelijk naar huis.

Postcard row huizen waren zeer leuk om te zien. Dit zijn een van de meest gefotografeerde huizen van de wereld. Wat ik alleen niet snap is waarom ze net deze 6 huizen daarvoor hebben uitgekozen, terwijl de rest eromheen er ook precies op lijkt. Maar het zijn victoriaanse huizen van hout in verschillende kleurtjes. Altijd leuk om te zien.

Toen nog naar City Hall. We dachten te weten naar welk gebouw we gingen, omdat we deze vanuit ons eerste hotel konden zien. Daar bleken we ons in vergist te hebben. Dit bleek een ander gebouw te zijn, maar zeker niet minder.

Al met al weer een druk dagje. Morgen maar weer even rustig aan doen. Hopen op mooi weer zodat we even een lekkere duik kunnen nemen :-)


  • 24 Oktober 2012 - 10:12

    Papa:

    Hoi meid,


    Jullie hebben inderdaad weel heel wat bekeken hoor, erg leuk.
    De Union Square kan ik me voorstellen dat dat ook heel erg groot is , zeker in vergelijking tot wat je hier hebt.
    Je ziet genoeg zoals ik lees, allemaal leuk om te volgen.
    Voor nu (10.10 u am) hier, welterusten aan die kant, en wederom een hele fijne dag straks.
    En top dat je je Burger King menu er weer af getraind hebt hoor, lol.
    Enjoy.

    xxpapa

  • 24 Oktober 2012 - 16:00

    Mama:

    Leuk dat de foto's er nu ook op staan. Los Angeles wel een verschil in het weer met Chicago! Thuis kunnen we alle uitleg er wel bij krijgen... xxx mama

  • 24 Oktober 2012 - 16:00

    Mama:

    Leuk dat de foto's er nu ook op staan. Los Angeles wel een verschil in het weer met Chicago! Thuis kunnen we alle uitleg er wel bij krijgen... xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 18105

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: