Yosemite - Dag 8 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu Yosemite - Dag 8 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

Yosemite - Dag 8

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

19 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Voor Vandaag hadden we een tour naar Yosemite national park geboekt. Dit betekende om half 6 opstaan en 6.20 klaarstaan om opgehaald te worden bij ons hotel. Het zou ook eens niet zo zijn dat de bus te laat aankwam, wat betekende dat we ongeveer een half uur buiten hebben staan te wachten. Daarna hadden we een 4 uur durende reis naar het park. Vlak voordat we aankwamen maakte de bus eerst een stop bij een Fruit Barn, waar we de gelegenheid hadden om naar de wc te gaan en iets te kopen.

Daarna zijn we doorgegaan naar het park. Eerst reed de bus een stukje door het park en liet wat dingen zien. Ook stopte de bus op ee mooi uitzichtpunt, waar we foto's konden maken. Daarna kregen we 2,5 uur om zelf het park te verkennen.

Aangezien Josanne vandaag weer niet mee was, waren Sergej en ik weer op elkaar aangewezen. We zouden een leuke hike doen, die we in de bus hadden afgesproken, maar alles liep net iets anders dan gepland. We hadden maar 2,5 uur voor onszelf die ik graag wou benutten, maar Sergej wou natuurlijk eerst wat eten. En ipv het broodje gewoon mee te nemen, wou hij hem perse in het restaurant opeten. Na een half uur toen hij het broodje eindelijk op had, begon hij ook nog eens aan zijn fruithapje. Ik was er toen wel een beetje klaar mee en ben weggelopen. Ik heb de free shuttle gepakt en heb me laten rondrijden door het park. Uiteindelijk toen ik bijna mijn rondje had gedaan, zag ik Sergej buiten lopen. Ik ben weer uitgestapt en heb het laatste stukje met hem gelopen.

Natuurlijk is het weglopen weer de stomste beslissing van mij ooit geweest. Sergej had een wilde kat gezien, eekhoorns en herten, wat ik weer gemist heb. Maar voor de rest was het wel leuk. Bij het laatste stukje lopen kwamen we nog langs de Yosemite falls, normaal een waterval, nu helemaal niks vanwege de droogte. Maar je kon wel precies zien waar het water normaal langs gaat en je had ook mega grote stenen, waar ik nog een stukje over heb gelopen.

Toen waren de 2,5 uur alweer voorbij en was het tijd om weer een 4 uur durende trip naar huis te nemen. Onderweg stopte de bus om ergens wat te kunnen eten, waarna de bus verder reed om iedereen weer bij zijn hotel af te zetten.

Natuurlijk waren wij natuurlijk weer als laatste aan de beurt, omdat wij in eerste instantie niet eens op de lijst stonden. Uiteindelijk zijn we bij het eerste hotel eruit gegaan, omdat dat ook al vlakbij ons hotel was.



  • 21 Oktober 2012 - 10:58

    Mama:

    Jammer dat je de dieren niet hebt gezien die Sergej heeft gezien, maar wat heb jij op jouw rondje gezien?
    Verder was het wel een geslaagde dag volgens mij. xx mama

  • 21 Oktober 2012 - 11:18

    Jp:

    klinkt goed hoor, ook de golden gate bridge van gisteren.
    Vandaag zoals ik begrijp ook een mooie dag gehad.
    Inderdaad jammer dat je was weg gelopen in dit geval, maar misschien zie je het nog in je vakantie.
    Jammer dat er geen aktiviteit was qua water in Yosemite Falls.
    Wens je veel plezier nog, leuk dat jullie zo veel ondernemen.

    xx papa

  • 22 Oktober 2012 - 06:35

    Desiree:

    Bergen Bergen en vooral veel voorzieningen (campings en dergelijke)

  • 22 Oktober 2012 - 07:07

    Ellen:

    Tja als je alles van te voren weet.... maar evengoed weer genoeg gezien en beleefd!! Super irritant lijkt me als je zoooo vroeg je bedje uit moet en vervolgens een half uur staat te wachten!!!!
    Enjoy!! Bye......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 18108

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: