Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

Chicago

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

12 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Het begin van mijn reis door de VS is vandaag begonnen. Om 3 uur 's nachts reed ik van huis weg en om 12.45 (19.45 nl) kwam ik eindelijk aan in Chicago. Vliegreis viel me achteraf best wel mee. Vond naar Parijs nog zeer spannend en was er ook best wel zenuwachtig voor. De reis vanaf Parijs naar Chicago was in het begin wel leuk, maar duurde me al snel veel te lang. Ik was blij toen ik eindelijk in Chicago aankwam.

Toen moest ik nog door de controle. Vooraf veel gelezen over het feit dat Amerika zo streng zou controleren. Vond het eigenlijk wel meevallen. Kreeg in het vliegtuig een formulier die ik naar waarheid moest invullen en die moest ik daar weer inleveren. Daarbij wilden ze mijn vingerafdrukken nog hebben, maar dat was ook wel alles.

Toen maar de metro naar mijn Hostel gepakt. Daarna een beetje rondgelopen in de buurt. Zit aan een 6 wegenkruising midden in de stad. Iedere weg heeft minsten enkele kilometers aan winkels. Daarbij is het hier zo dat je sneller een Restaurant vind dan een supermarkt. Erger nog: Het stikt hier van de Restauranten. In alle soorten en maten en voor prijzen die eigenlijk niets meer voorstellen. Zo heb ik me laten vertellen dat je hier in de buurt burgers voor 1 dollar kan halen.

's avonds ben ik met wat anderen die in deze hostel verblijven naar de pizzeria geweest.

Wat me heel erg opvalt is de manier waarop amerikanen met elkaar omgaan. De standaardzin die je altijd naar je toegeworpen krijgt is: How are you doing today? Het begon al op het vliegveld.
Toen ik bij de hostel kwam ook weer. Ook was degene achter de balie met iemand aan het praten, waarvan ik dacht dat het een bekende moest zijn. Bleek haar verzekeringsmaatschappij te zijn.

Wat ook frappant is, is dat de stoplichten zich hier aan de andere kant van de weg bevinden.

Maar een zeer intressant dagje. Morgen Chicago nog even wat verder in en s'avonds doorvliegen naar LA.

  • 13 Oktober 2012 - 11:52

    Anita En Andre:

    Hoi! We zijn blij dat je goed aangekomen bent in chicago én dat je je tot dusver prima vermaakt! We blijven je volgen en wensen je nog veeeel meer plezier toe. Groetjes

  • 13 Oktober 2012 - 20:14

    Marga :

    hallo best wel spannent allemaal maar geniet er vooral van. je bent straks weer een heel ervaring rijkerwel een hele belevenis hoor ik wens je nog veel reisplezier toe en groetjes van ons

  • 13 Oktober 2012 - 20:46

    Jan-Pieter:

    Heel erg leuk hoor, en zeker allemaal erg spannend.
    Normaal sta je helemaal niet stil bij de verschillen he, maar ik kan mij voorstellen dat het vreemd overkomt dat de stoplichten zich aan de andere kant van de weg bevinden.
    Wat leuk dat je nu al mensen treft in de hostel en samen naar de pizzeria gaat.Morgen tref je de andere twee reis compagnons. Spannend allemaal en supertof.
    Veel fotos maken, dit is je kans.
    Geniet enorm van je vakantie meid. Ben trots op je.

    Kus van je vader.

  • 13 Oktober 2012 - 22:56

    Ellen:

    Hey Desiree,
    Wat een fantastisch avontuur ga je aan meis, helemaal aan de andere kant van de wereld!!
    Dat het allemaal spannend voor je is kan in me voorstellen. Het zal ook wel heel overweldigend zijn.
    Maar hoe dan ook geniet ervan!!! Ejoy you're trip! I will follow you.......
    Groetjes, Ellen

  • 14 Oktober 2012 - 11:15

    Ellen:

    Have a nice day girl, and a good and save flyed to LA!!!
    Bye bye.... Ellen

  • 14 Oktober 2012 - 14:08

    Jan-Pieter:

    Goedemorgen Desiree

    Het is nog vroeg daar, veel plezier met het verkennen van Chicago vandaag en een goede vlucht vanavond naar je medereizigers.
    Ik hoop dat je goed geslapen hebt in de hostel.
    Geniet van je dag en heel veel plezier met elkaar.
    Wordt vast een super ervaring.

    xx Je vader.

  • 15 Oktober 2012 - 22:06

    Opa:

    Desiree,
    Wie had dat gedacht, jij helemaal in je eentje in het grote Amerika.
    Veel restaurants, dus je kunt zo in je eigen business stappen?

    Leuk je zo te kunnen volgen, geniet er van en maak veel foto's dan reizen we met je mee.
    Ik zie uit naar je volgend verslag met foto's.
    Je opa

  • 16 Oktober 2012 - 22:01

    Tante Roelie:

    He Chantal... lekker genieten..

  • 17 Oktober 2012 - 22:54

    OOMPJE:

    Jammer dat je net vertrok toen iknog niet terug was, en dat onze trio niet doorging, had het best leukgevonden, maarmoetzeggen, je gaat een mooi an\vontuur aan, en ikwens je een geheel toptrip, enjoy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Rondreis VS

Dagboek van mijn reis door de verenigde staten.

Recente Reisverslagen:

16 November 2012

Foto's - Verenigde Staten

16 November 2012

Miami Beach - Dag 35/36

14 November 2012

Miami - Dag 34

13 November 2012

Miami - Dag 33

12 November 2012

Miami - Dag 32
desiree

Actief sinds 14 Mei 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 18135

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 15 November 2012

Rondreis VS

19 Mei 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: