Miami - Dag 33 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu Miami - Dag 33 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

Miami - Dag 33

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg desiree

13 November 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

Voor vandaag heb ik me een tour geboekt door Miami. Miami is onderverdeeld in vele steden die allemaal vallen onder het bestuur van Miami. Met de tour zijn we begonnen in Little Havana, waar de Cubanen zich hebben gevestigd. Hier zijn we naar een shop geweest waar je Cubaanse Sigaren kunt kopen. Ze rollen de sigaren in de shop zelf, omdat dat de enige manier is waarbij ze de sigaren mogen verkopen. Sigaren uit Cuba mogen volgens de wet niet worden verkocht. Ook hebben ze hier een speciale plaats waar ze domino competities houden, wat zeer populair is onder de Cubanen.

Van Little Havana zijn we doorgereden naar Coral Gables. Onderweg reden we langs de begraafplaats die voorkomt in de thriller clip van Michael Jackson. Wat Coral Gables tot Coral Gables maakt zijn de vele huizen en andere dingen die gemaakt zijn van Coral Rock. Ook de Venetian Pool, waar we een stop hebben gemaakt, is voor een groot deel gemaakt van Coral Rock. Dit zwembad is gemaakt in Venetian Style en heeft watervallen en grotten bij het zwembad. Het is een zeer populaire vakantiebestemming en mensen van over de hele wereld komen er. Ook vind je er bomen die zich alleen in Coral Gables en Hawaii bevinden. Dit vanwege het subtropische klimaat. Ik weet de naam van de bomen niet meer, maar het lijken verschillende dunne boomstammetjes die in elkaar verwikkeld zijn en een dikke boomstam vormen. De dikte kan wel een aantal meters bij elkaar zijn.
Daarna zijn we nog langs de beroemde Biltmore hotel gereden en de kerk waar o.a. Madonna haar dochter heeft laten dopen en Will Smith zijn kinderen heeft laten dopen.

Volgende bestemming was Coconut Grove
De stad zelf heeft europese invloeden en het is een typische plek waar wat rijkere mensen wonen. De beroemdste straat van deze stad is de "Cocowalk". Vooral 's avonds komt deze straat tot leven met de vele clubs en restaurantjes. Een ding wat opvalt aan deze straat, zijn de vele winkels met trouwjurken. Deze jurken worden hier behalve voor trouwen ook gebruikt voor sweet sixteen en nog vele andere feestjes. Big happening dus.

Behalve dat mijn tour vandaag voor een groot deel uit busreizen bestond, was er ook een deel wat met de boot gedaan werd. De vertrekplaats hiervoor was Bayside. Voordat we op de boot gingen, hadden we eerst een dik uur om de haven zelf te verkennen. Ook hier heb ik het hard rock cafe weer bezocht, al vond ik die in New York mooier. Wel heeft dit cafe een betere locatie dan die in New York. Daarna nog even door de winkelstraat op deze haven gelopen, maar ik was al snel uitgekeken. Ik was ook blij toen ik eindelijk op de boot kon.

Met de boot vaarden we over de Biscayne bay, een groot zoetwatermeer dat uitmond in de Atlantische Oceaan. De boot vaarde langs de vele eilandjes in de Biscayne bay, waarvan twee volledig ingenomen waren door Celebrities. Ook had je een geweldig uitzicht op de hoge gebouwen van downtown Miami. Na de 1,5 uur durende boottocht was het tijd om weer op de bus te stappen en gedropt te worden bij het hostel.

• 15 November 2012 - 13:34

Papa:

Hoi hoi,

Weer mooie fotos hoor, erg leuk.
    Heb je het er weer bijna opzitten, geniet er nog even van en een hele goede terugreis.

xxxpapa