Los Angeles - Dag 20 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu Los Angeles - Dag 20 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van desiree braam - WaarBenJij.nu

Los Angeles - Dag 20

Blijf op de hoogte en volg desiree

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

We kwamen vandaag een beetje langzaam op gang. We moesten nog een beetje uitvinden wat we die dag gingen doen en zijn uiteindelijk tegen een uur of 12 de deur uitgegaan. Sergej en ik hebben vandaag allebei ons eigen ding gedaan. Mijn plan trok hem niet echt en hij wou graag de Studio's zien.

Ik ben vandaag begonnen met Griffith Park, waar je het Griffith Observatory hebt staan. Het Griffith Observarory is een museum over planeten, maar daar ging het me niet echt om. Dit gebouw staat namelijk op een prachtige locatie in de heuvels van hollywood, waar je een geweldig uitzicht hebt op Los Angeles. Ik kwam alleen met de bus aan de verkeerde kant van het park uit. De meeste parken waar ik ben geweest waren niet zo groot, wat vast de reden zou zijn geweest dat ik deze heb onderschat. Openbaar vervoer was er ook waardeloos dus ik zou dan 8 km ofzo moeten lopen. Gelukkig kwam ik daar mensen tegen die ook naar het Griffith Observatory moesten en ik kon wel met hun mee rijden. Dat was weer een last minder.
Maar na het griffith observatory bezocht te hebben en vele foto's gemaakt te hebben, moest ik ook weer bij een bushalte komen. Ik zag het al helemaal gebeuren dat ik dan terug zou moeten, maar dat viel mee. Ik moest alleen helemaal heuvel af, waar ik uit zou komen bij een autoweg. Dus mooi een wandelingetje gemaakt naar beneden van ongeveer 4 km.

Van daar ben ik doorgegaan naar Capitol records. Door deze platenmaatschappij is o.a. Tina Turner beroemd geworden.

Eindbestemming van vandaag was Sunset Strip. Hier heb ik de Viper Room eens goed bekeken. Heb hier veel gelopen, maar moet zeggen dat de straat spectaculairder is vanuit een tourbus dan dat je zelf op de straat staat.

Wel zag je hier heel veel mensen in kostuum lopen. Het was natuurlijk Halloween vandaag en hier kon je de gekte wel merken. Verschillende kostuumwinkeltjes die het best wel druk hadden, vanwege de mensen die op het laatste moment nog wat moesten hebben. Iedereen hier doet er wel aan mee. Dus mezelf ook maar een maskertje gekocht en nog even naar de Santa monica boulevard geweest. Dit is eigenlijk the place to be met Halloween en dat kon je ook merken. Overal zag je alleen maar mensen. Ook kwam de bus niet door alle drukte heen. Waar je normaal een half uur erover doet met de bus, heb ik er nu zoiezo wel een uur over gedaan. Maar de rit was de moeite waard. En het feit dat ik op de terugweg 2 bussen bij me langs heb moeten laten (gaan omdat die te vol was )ook.